martynamajchrowicz

BRANDING

Projekt całościowej identyfikacji wizualnej wykonany dla JAFF Foundation, fundacji która zajmuje  się promocją sztuki oraz organizacją wydarzeń kulturalnych. Projekt ten jest realizacją bardzo konkretnej wizji osoby zlecającej projekt.

Logo Jaff Foundation składa się z sygnetu oraz typografii, które w połączeniu ze sobą tworzą jedną całość. W dominującym słowie „JAFF” ważną literą jest „A”, która jest symbolicznym trójkątem oraz sygnetem tego znaku. Platon uważał, że materię tworzą idealne całostki, które są figurami geometrycznymi, a najprostszą figurą jest trójkąt i to on tworzy materię. Trójkąty są także elementami ścian, brył wielościanów, z których to można utworzyć trzy bryły idealne. 


Cyfra 3, tak jak 3 boki trójkąta, jest wyjątkowa dla Jaff Foundation, ponieważ symbolizuje, 3 stany skupienia materii, 3 etapy życia człowieka oraz 3 żywioły festiwalu, czyli jazz, art, fashion.


Ważnym aspektem jest również przestrzenność trójkąta, ponieważ fundacja zajmuję się wielowymiarowymi działaniami w zakresie wspierania i rozwoju szeroko pojętej kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, a w szczególności muzyki, sztuk plastycznych, mody, fotografii i filmu. 


Symbolika zawarta jest także w kolorze. Logo fundacji to połączenie czarnego liternictwa z wielobarwnym elementem. Czerń w projektowaniu graficznym często oznacza uniwersalność, elegancję oraz wysoki standard. Natomiast wielobarwna litera A, a zarazem trójkąt symbolizuje wielowymiarowość, różnorodność działań oraz innowacyjność.


Na podstawie tej ideii, oprócz logo, zostały zaprojektowane inne elementy identyfikacji wizualnej, takie jak: wizytówka, papier firmowy oraz koperty.